6.4.13

ROTU Challenge

assalamualaikum semua. :D
wah2, harap2 semua sihat2 belaka.
kali ni nak berkongsi tentang ROTU Challenge singkatan RC.
Bagi program RC ni, saya ditugaskan sebagai pembantu setiausaha.
so, semua kerja berkaitan surat-menyurat, minit mesyuarat semua kerja saya.
even attendence pun saya yang amik (mcm cikgu plak. huihui)

SEBELUM
sebelum RC dijalankan, kami akan mengadakan mesyuarat supaya kerja2 spnjg RC dapat dilaksanakan dengan baik dan tanpa gangguan.
sesungguhnya, persediaan awal itu amat penting dalam sesebuah program.
kalau tak buat persediaan awal, memang susah nak buat kerja.
tak dapat dinafikan memang busy giler sebelum program RC ni untuk setiausaha.
berkejar kesana kemari mencari letterhead yang 'limited'. huhu.
kadang2 rasa macam tak cukup kaki je.
penat jugak melayan karenah penasihat.
banyak benda yang disuruh tukar.
even slight mistake (mistake la sgt) contoh Bin tak boleh letak "B"
memang time tu rasa, membazir giler.
habis ink printer saya.. huhu..
itu tak masuk lagi benda yang nak diubah last minute.
kadang2 rasa kesian kat pengarah.
pengarah macam tak reti nak menegakkan apa yang dia nak.
ikut jer cakap penasihat tu.
macam macai plak rasa. hahah.. xD
apapun, semuanya dapat dilaksanakan sehinggala hari jadi RC yang sebenarnya pada 16 dan 17 mac 2013

SEMASA
semasa RC saya memasuki Iron Team dan Gimik.
seriously, kami kalah Iron Team pun sebab (mungkinla) salah strategi.
masa pertama, semua perempuan, mmg letihla bawa bag pack, kayu balak yang berat2 kan?? =,=
yang tak boleh blah, spike boot saya tercabut tapak.
cubaan, dugaan betol.
cer try korang lari sebelah kaki 1inchi hilang.. ape rasa?? huhu..
tolongla faham situasi saya time tu. T^T
masa kedua plak, semua lelaki.
ape yang saya nampak, semua team kecuali team saya bercampur. masa pertama 2guys, 2 ladies; masa kedua pun sama.
nampak tak perbezaan disitu??
ladies diorg tak angkat benda berat pun. even telur 3biji (barang amanah) pun guys tak bg ladies diorg bawa..
hah! sebab tu kot kami kalah. >.<
seiously, memang letih dan penat waktu tu.
dahla lepas ironteam tu saya ada pertandingan kompang.
cubaan dugaan betol.
anyway, lepas Iron Team tu saya terus belit. dah malas nak involve RC hari tu.
petang lepas habis kompang pun saya balik rumah. ade kenduri kesyukuran rumah baru. :D
so, RC gudbyez!! hahahahahha..

Hari kedua, saya sepatutnya masuk Gimik rempuh halangan.
tapi, nak buat macam mana, saya accident pagi tu.
so, takde rezeki nak buat rempuh halangan. (memang takde jodoh betul)
agak kesian la saya ni, senior pun cakap tak payah turun.
jalan pun dah macam takde kaki sebelah je.
sumpah, sakit giler kot pakai kasut potong hitam
rasa macam nak pakai selipar je time tu. huhu..
anyway, paksa diri untuk pergi menembak sebenarnya.
itu je yang saya nak. sebab tu rela pergi RC. hoho.
Alhamdulillah, satu plat saya jatuh! teria kasih plat, peluru terakhir yang dapat menumbangkan kamu. haha. xD

SELEPAS
selepas habis program RC, kami dikerah untuk mengemas.
biasala kemas2 ni.
kalau tak kemas, kotor plak kan?
Alhamdulillah, akhirnya dapat gak buka kasut potong hitam tu.
sedap sikit kaki ni nak gerak.
huihui.
ingat kerja setiusaha dah habis ker?? kirim salam la woi.
belum habis lagi yer. huhu..
group RC dah lama leave, memangla semua maklumat baru tak dapat.
memang itu pun sebab dia.
rimas dah nak layan RC ni. sekian.


0 Comment(s):