17.12.14

Keterangan PEMBINA terhadap PMIUM pendukung marina dan ambiga?

 

Berkenaan dengan keterangan Nurul Ain binti Abdullah dan Nashrul Izwan bin Abdul Aziz dari Biro Media dan Penerangan, PEMBINA UM, yang mengatakan bahawa PMIUM mengalu-alukan kehadiran Marina Mahathir (merupakan Pengerusi ‘Sister In Islam’ (Sis) yang selama ini tidak putus-putus memperjuangkan hak-hak wanita yang bertentangan dengan syariat Islam) dan Ambiga selaku Pengerusi BERSIH yang selama ini lantang mencabar perkara-perkara dalam perlembagaan yang menjaga kesucian Islam dan hak orang Melayu juga merupakan pendokong Suruhanjaya Antara Agama (IFC), pembela kes murtad, penentang Mahkamah Syariah dan penganjur Seksualiti Merdeka 2011 (kebebasan seks). Saya ada terfikir juga, adakah PMIUM itu sendiri yang ‘ajak’ mereka? Pendapat saya, ‘mereka2’ (marina/ambiga) itu mungkin datang tanpa jemputan. Kalau ye pun dijemput, adakah mereka menyebarkan atau memberitahu ideologi2 mereka yang ditolak islam itu sendiri apetah lagi PMIUM kepada orang ramai? Mereka mungkin cuma hadir bagi memberi semangat kepada mahasiswa yang diperbodohkan oleh pihak universiti. Perlu ke sampai nak membangkitkan ke’negativ’an kedatangan mereka itu? Kalau ye pun menentang mereka, perlukah pihak PMIUM halau mereka? daripada berdemo kerana UM8, nanti timbul pula berdemo menentang ‘mereka2’ kerana berniat cuba untuk menyebarkan ideologi menentang islam. Apa ini?

Cuba fikir dari sudut yang lain. Luar kotak. Mungkin dengan keberadaan mereka2 itu akan timbul kesedaran bahawa perjuangan mereka2 itu salah dan mereka2 itu berubah. Boleh jadikan? Cuba bayangkan pula, anda punya seorang adik. Mungkin abang atau kakak yang dilabel seperti marina atau ambiga. Adakah anda akan menghalau mereka? Tidak layan sampai kiamat? Memulau mereka? Membantah mereka? Bila tiba hari perayaan,  niat mereka untuk menziarahi sanak-saudara, tapi dihalau? Bodohkan? Ideologi mereka mungkin berbeza dan patut ditolak, tetapi apabila kita menidakkan mereka juga ada batasnya. Takkan sampai orang2 seperti mereka ini nak memberi makanan pun kamu menidakkan? Seraya mengatakan kamu takkan makan dan sanggup mati dari memakan makanan yang diberikan oleh orang sedemikian? Bodoh. Cukup bodoh.

Bapa saudara nabi sendiri adalah penentang islam. Nabi menghalau diakah? Nabi benci diakah? Nabi berkata buruk tentang diakah? Tidak. Habistu, kau yang melabel PMIUM kononnya ‘bersama’ dengan orang2 yang menolak islam itu apa kes? Agenda berselindung? Boneka? Topeng? Tidak. Kau tidak layak untuk mengata dan memburukkan PMIUM. PEMBINA apa macam ni? Inikah hasil tarbiyah kamu?

Bodohla kau kalau nak menuduh aku seorang pengampu. Apetah lagi pendukung marina, ambiga dan sekutu. Aku Cuma nak menjawab keterangan ahli PEMBINA yang tidak matang. Islam memang menolak mereka, tapi bukan secara keseluruhan. 100%. Nabi sendiri pernah mengikut arahan bapa saudaranya sendiri yang menentang islam. Kenapa PMIUM tidak boleh ‘bersama’ dengan orang seperti ini? Islam agama yang mudah dan menyeluruh. Janganlah kita membenci seseorang kerana perangai mereka yang jahat, tetapi bencilah sikap mereka yang jahat. Bukan jasadnya.

Kalau kau tanya aku, aku terimakah mereka2 ini? Ya, aku terima jasad dan nasihat tapi bukan ideologi yang rosak itu. Bersama tidak semestinya menerima.


Sebelum melabel, bertanyalah dahulu. Sebelum menuduh, siasatlah dahulu. 

Maisarah Mazhar,
Hamba Allah.

1 Comment(s):

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)