4.2.12

Malaysia Iktiraf Freemason??

Assalamualaikum w.b.t. semua.. :D




Islam dan Freemason
Sesetengah ulama Islam menegaskan adalah tujuan utama Freemason ialah mengambil kembali tanah Palestin dan membina kembali Haikal Sulaiman di bawah runtuhan Masjid Al-Aqsa, kemudian akan melebarkan pemerintahannya ke Syria, Iraq, Jordan, Mesir dan terus menuju ke Al Madinah di Arab Saudi. Pergerakan ini didakwa dibentuk bagi mengembangkan fahaman Yahudi dengan cara bergiat cergas di dalam bidang pendidikan, politik, budaya dan sosial.
Gerakan ini berkembang di seluruh dunia termasuk di negara-negara Islam seperti Turki era Mustafa Kamal Ataturk. Freemason juga berkembang luas di Mesir, Maghribi, Lubnan, Malaysia dan lain-lain. Gerakan ini dikaburkan melalui kegiatan amal seperti membantu keluarga yang miskin dan menganjurkan pertunjukan amal untuk disedekahkan kepada mereka yang memerlukan.
Gerakan ini jelas nyata memperjuangkan kewujudan negara Israel dan Yahudi di bumi Palestin antara tahun 1940an dan 1970-an. Lantaran orang Islam bersikap anti-Freemason, anti-Semitisme dan anti-Zionisme. Ada yang mengaitkan Freemason dengan Dajjal yang akan hadir pada akhir zaman. Ini berdasarkan simbol Free Masonic yang dikenali "Satu Mata Melihat Semua" (All Seeing One Eye) dikatakan menyerupai Dajjal bermata satu.

Lebih maklumat? baca http://ms.wikipedia.org/wiki/Freemason / http://en.wikipedia.org/wiki/Freemasonry

gambar logo freemason..


Bangunan menyerupai lambang Freemason? baca http://www.ohtidak.com/oh-senibina-freemason-di-malaysia/

hurm.. apa pendapat anda semua??
tahukah anda?? sudah tahu?? tidak percaya??
Bersama banteras freemason!!
jatuhkan mereka yang menyokong freemason!!
Allahuakbar!! :D

2 Comment(s):

~dj.heatker said...

as,kum..sye berminat entry awk..sila add fb sye norul izhar tq

P.Mahasiswa said...

waalaikumsalam..
maaf, hnya kenalan rapat shj akn sy add.. :D